comunicarea cu medicul curant

Pacienții cu Boli Inflamatorii Intestinale și COVID-19: temeri și provocări în comunicarea cu medicul curant – decembrie 2020

  • Peste 55% dintre pacienții cu Boli Inflamatorii Intestinale se tem să meargă la spital pentru consultație sau administrarea tratamentului, din cauza pandemiei de COVID-19. Și tot același procent își fac griji în privința impactului economic asupra veniturilor lor
  • Doar 3% dintre pacienți au oprit tratamentul pentru boala lor în urma recomandărilor medicului și 22% declară că au avut dificultăți în a lua legătura cu medicul curant
  • 62% dintre pacienții cu Boli Inflamatorii Intestinale (BII) susțin că au primit de la medicul lor curant recomandări specifice în contextul pandemiei de COVID-19, cei mai mulți fiind mulțumiți de informațiile primite.

 

Aceste concluzii fac parte din rezultatele studiului Pacienții cu Boli Inflamatorii Intestinale și COVID-19, în perioada stării de alertă (mai-noiembrie 2020), derulat de Asociaţia Persoanelor cu Boli Inflamatorii Intestinale din România (ASPIIR) în perioada noiembrie-decembrie 2020, la care au răspuns 156 de pacienți cu Boli Inflamatorii Intestinale. Dintre aceștia, 28% au fost infectați cu virusul SARS – CoV-2, majoritatea cu forme ușoare, tratate la domiciliu.

Rezultatele studiului au fost prezentate în cadrul unui eveniment online ASPIIR, susținut de Societatea Româna de Gastroenterologie și Hepatologie (SRGH) și de Clubul Român pentru Boala Crohn şi Colită Ulcerativă (RCCC), la care au participat pacienți, medici, autorități și mass-media.

În timp ce 72% dintre pacienți cu BII declară că au putut lua legătura cu ușurință cu medicul de familie, 17% s-au confruntat cu dificultăți și 2% nu au putut lua deloc legătura cu acesta. Când vine vorba de medicul curant, în general gastroenterolog, 22% declară că au luat legătura cu dificultate și 8% nu au reușit să îl contacteze, deși au încercat. Principalele motive pentru care pacienții au contactat medicul curant au fost obținere rețetă, programare administrare tratament sau consultație și alte aspecte și întrebări legate de boala lor. Cel mai folosit mijloc a fost telefonul personal al doctorului (53%) sau email (28%), în timp ce 21% au apelat la telefonul de la clinică sau spital.

Inregristrarea evenimentului online: